GRATIS LEVERANS ÖVER SEK250 OCH RETUR INOM 100 DAGAR

Lifter series

 
[8]

Workout Lifter 2.0-kollektionen – för bättre tyngdlyftning

Om du älskar att träna med skivstång så behöver du ett par Workout Lifter-skor. De hjälper dig att ha rätt hållning när du lyfter, och särskilt när du gör squats är den upphöjda hälen extra smidig. Den gör så dina knän inte går ut över tårna, vilket inte är att föredra under övningen. Skorna utgör en stabil plattform som gör att du kan fokusera på att lyfta tungt och slippa tänka på om du står ordentligt på backen. De har en bra sula som inte glider omkring och remmar som stadigt håller dina fötter på plats.

Skillnaden på Workout Lifter 2.0 och löparskor sitter i sulan

Många som börjar med tyngdlyftning använder sina vanliga löparskor när de tränar, men detta är inte särskilt ultimat eftersom de har alldeles för mjuka sulor. När man springer behöver man ju så klart ordentlig stötdämpning, men när man lyfter tungt sjunker man i stället ner, vilket gör att det är svårare att hålla balansen. Workout Lifter 2.0-kollektionen har i stället en styv sula som ger ett bra stöd att stå på så att man står stadigt på marken. Sulan skiljer sig också på det viset att lyftarskornas sula är högre så man får en bättre hållning när man lyfter.

Kombinera dina Workout Lifter 2.0 med snygga shorts

När du köper ett par häftiga Workout Lifter 2.0 så vill du så klart att de ska synas ordentligt. Därför rekommenderar vi att kombinera dem med ett par snygga shorts så att de inte täcks av långa byxben. Dessutom tycker många att det är skönt att träna i shorts eftersom man blir mindre varm och svettas mindre än när man har långbyxor på sig. Lyftarskorna finns i alla möjliga färger och väljer du ett färggrant par rekommenderar vi att välja enfärgade byxor så de får synas ordentligt!