alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclosecross-smalldropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube

BYTEN OCH RETURER

Inom 100 dagar. Gratis.

Att göra en retur

1. Klicka på ”Påbörja en retur” och fyll i din mejl och ditt beställningsnummer.
2. Berätta vilka varor du vill returnera och av vilken anledning. 
3. Bekräfta din retur. 
4. Paketera varorna i originalförpackningarna i lådan tillsammans med returformuläret och förslut väl.
5. Klistra returetiketten över den gamla adresslappen 
6. Lämna in paketet hos transportörens ombud:        

- PostNord      
- UPS (enbart om din beställning har skickats ut via expressleverans)
Hur många dagar har jag på mig att returnera en beställning?
Du kan returnera din onlinebeställning gratis inom 100 dagar från det att du mottagit den.
 
Observera att produkter med personlig design görs specifikt för dig och inte kan returneras såvitt det inte rör sig om ett fabrikationsfel.
 
Vad kostar returen?
Goda nyheter. Det är gratis att returnera produkter! Se bara till att använda samma transportör som levererade varorna till dig. 
 
Hur länge tar returprocessen? 
Det tar 3-5 dagar för ditt paket att nå vårt lager i Tyskland och vi försöker hantera din retur inom 48 timmar när vi tagit emot den. Vi uppdaterar dig om processen och din återbetalning via mejl. När du registrerar din retur online är ditt paket fullt spårbart och du kan följa varje steg via länken ovan. 
 
Har returperioden löpt ut för en produkt från vår onlinebutik som inte möter kvalitetskraven (felaktig eller skadad)? Kontakta adidas kundservice för instruktioner.  
När får jag min återbetalning? 
Så snart vi tagit emot varorna i vårt lager påbörjar vi din retur. När vi har utfört återbetalningen måste din bank fortfarande processa den. Det tar olika länge beroende på bank och betalningsmetod, men brukar ligga kring 14 dagar – se tidslinjen nedan. Vi återbetalar dig via samma betalningsmetod som du använde.
 
Procedurens tidslinje:
1. Frakt till lager: 3-5 arbetsdagar
2. Hantering av paketet: 2 arbetsdag
3. Bankens återbetalningsprocess: 
      – Betalkort: max 14 arbetsdagar
      – PayPal: max 3 arbetsdagar
      – Klarna: se vanliga frågor och svar  ”Returnera med Klarna” nedan

Jag använde en rabattkod för en vara jag returnerade. Kan jag be om en ny rabattkod?
Om du använde en rabattkod som gav dig procentuell rabatt (t.ex. 10 %), så kan den ersättas om du returnerar beställningen, eller en del av den, och kontaktar oss. Rabattkoder på en fast summa (t.ex. 10 euro) återbetalas automatiskt. Du kommer att få ett nytt mejl för det belopp som gäller för den beställning eller del av beställning som returnerats.
 
Återbetalas mina fraktkostnader?
Vi återbetalar din fulla fraktkostnad, förutom i följande fall: 
1) Endast en del av beställningen returneras.
2) Beställningen returneras med en annan transportör.
3) Du väljer expressleverans. I detta fall kan vi återbetala fraktkostnaden för standardleverans, men endast om du returnerar hela beställningen till oss.
Hur returnerar jag mitt paket med Klarna?
Informera Klarna om din retur via KlarnaPortal {https://app.klarna.com/login}. Välj den aktuella beställningen och klicka på ”returer”. Du får sedan ange om returen gäller en eller flera varor. Detta kommer att tillfälligt pausa ditt sista betalningsdatum tills returen har hanterats. Klarna kommer sedan att ta fram din nya produktkostnad (om så behövs) eller skicka ett bekräftelsemejl när ingen betalning behövs längre. Har du redan betalat? Då får du din återbetalning inom 3-5 arbetsdagar.
 
När får jag min återbetalning när jag betalat med Klarna?
Om du betalat med Klarna kommer alla återbetalningar hanteras av dem. Om du informerar dem om din retur via  KlarnaPortal {https://app.klarna.com/login} så återbetalar Klarna dig direkt inom 3-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur.
Kan jag byta mina produkter?
Beställde du något du gillar online, men i fel storlek? Istället för att returnera varan kan du byta storlek gratis inom 100 dagar. 
 
Hur byter jag en vara?
Klicka på ”Gratis byte”, berätta vilken vara du vill byta och välj rätt storlek. Paketera varorna och ta paketet till ett ombud inom 7 dagar för att undvika att bytet annulleras. Så snart paketet har scannats av transportören kommer din nya vara att skickas ut. Om scanning inte är tillgängligt kommer vi skicka ut din nya storlek när paketet når vårt lager. När paketet lämnar vårt lager får du ett nytt bekräftelsemejl med spårningskod. Vi använder vår standardleverans och skickar paketet till den leveransadress du ursprungligen angav.
 
Vill du både returnera och byta varor från samma beställning? 
Inga problem. Du kan packa alla varor i samma låda. Se till att använda bytesformuläret istället för det medföljande returformuläret för snabbast möjliga process. Vi återbetalar dig via den betalningsmetod du använde så snart vi mottagit paketet. Dina nya varor är sedan på väg till dig!
 
Vilka varor går inte att byta?
– Varor med personlig design görs specifikt för dig och kan inte bytas. 
 
Vad händer om jag använder det medföljande returformuläret för mitt byte? 
Ingen skrivare? Ingen fara, du kan använda formuläret som kommer med paketet. Det kommer bara ta några dagar extra eftersom dina nya varor skickas ut efter det att vi mottagit din retur.
 
Om du önskar varan i en annan färg, vänligen returnera den och handla på nytt. Varor som köps i en fysisk Reebokbutik kan bara bytas i butik.