alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube

BYTEN OCH RETURER

Inom 60 dagar. Gratis.

Att göra en retur

1. Klicka på ”Påbörja en retur” och fyll i din mejl och ditt beställningsnummer.
2. Berätta vilka varor du vill returnera och av vilken anledning. 
3. Bekräfta din retur. 
4. Paketera varorna i originalförpackningarna i lådan tillsammans med returformuläret och förslut väl.
5. Klistra returetiketten över den gamla adresslappen 
6. Lämna in paketet hos transportörens ombud:        

- PostNord      
- UPS (enbart om din beställning har skickats ut via expressleverans)
Hur många dagar har jag på mig att returnera en beställning?
Du kan returnera din onlinebeställning gratis inom 60 dagar från det att du mottagit den.
 
Observera att produkter med personlig design görs specifikt för dig och inte kan returneras såvitt det inte rör sig om ett fabrikationsfel.
 
Vad kostar returen?
Goda nyheter. Det är gratis att returnera produkter!
 
Hur länge tar returprocessen? 
Det tar 3-5 dagar för ditt paket att nå vårt lager i Tyskland och vi försöker hantera din retur inom 48 timmar när vi tagit emot den. Vi uppdaterar dig om processen och din återbetalning via mejl. När du registrerar din retur online är ditt paket fullt spårbart och du kan följa varje steg via länken ovan. 
 
Har returperioden löpt ut för en produkt från vår onlinebutik som inte möter kvalitetskraven (felaktig eller skadad)? Kontakta Reebok kundservice för instruktioner.  

Jag har tappat bort min returetikett, hur skapar jag en ny? 
En ny returetikett kommer att finnas tillgänglig via ditt onlinekonto och mejlas automatiskt till dig efter att du har slutfört din retur eller bytesförfrågan online. 
När får jag min återbetalning? 
Så snart vi tagit emot varorna i vårt lager påbörjar vi din retur. När vi har utfört återbetalningen måste din bank fortfarande behandla den. Hur lång tid det tar varierar mellan olika banker och betalningsmetoder, men det tar ungefär 14 dagar – se tidslinjen nedan. Du kan välja om du vill få återbetalning via din ursprungliga betalningsmetod eller ett Reebok e-presentkort.
 
Procedurens tidslinje:
1. Leverans och bearbetning: 5-6 vardagar 
2. Återbetalning behandlad: 
      – Reebok e-presentkort: omedelbart efter att vi har hanterat returen
      – Betalkort: max 14 arbetsdagar
      – PayPal: max 3 arbetsdagar
      – Klarna: se vanliga frågor och svar  ”Returnera med Klarna” nedan

Jag använde en rabattkod för en vara jag returnerade. Kan jag be om en ny rabattkod?
Om du använde en rabattkod som gav dig procentuell rabatt (t.ex. 10 %), så kan den ersättas om du returnerar beställningen, eller en del av den, och kontaktar oss. Rabattkoder på en fast summa (t.ex. 10 euro) återbetalas automatiskt. Du kommer att få ett nytt mejl för det belopp som gäller för den beställning eller del av beställning som returnerats.
 
Återbetalas mina fraktkostnader?
Vi återbetalar din fulla fraktkostnad, förutom i följande fall: 
1) Endast en del av beställningen returneras.
2) Beställningen returneras med en annan transportör.
3) Du väljer expressleverans. I detta fall kan vi återbetala fraktkostnaden för standardleverans, men endast om du returnerar hela beställningen till oss.
Vad är en återbetalning via e-present?  
En återbetalning med e-presentkort är den snabbaste och säkraste lösningen för att köpa produkter på vår webbplats efter du har returnerat varor. Du behöver inte vänta tills din bank eller andra mellanhänder godkänner transaktionen, det är snabbt och enkelt!
 
Varför ska jag välja ett e-presentkort som ett alternativ för återbetalning? Att välja ett e-presentkort som ersättning har alla dessa förmåner:
 
1. Redo att användas omedelbart efter att vi har behandlat din retur
2. Du kan använda den på vår hemsida och i våra butiker
3. Du kan dela den med vänner och familj! Skicka bara vidare mejlet med e-presentkortet till dem!
4. Det totala kortsaldot kan användas i flera transaktioner
5. Du kan spara upp till 10 e-presentkort på ditt konto
Hur returnerar jag mitt paket med Klarna?
Informera Klarna om din retur via KlarnaPortal. Välj den aktuella beställningen och klicka på ”returer”. Du får sedan ange om returen gäller en eller flera varor. Detta kommer att tillfälligt pausa ditt sista betalningsdatum tills returen har hanterats. Klarna kommer sedan att ta fram din nya produktkostnad (om så behövs) eller skicka ett bekräftelsemejl när ingen betalning behövs längre. Har du redan betalat? Då får du din återbetalning inom 3-5 arbetsdagar.
 
När får jag min återbetalning när jag betalat med Klarna?
Om du betalat med Klarna kommer alla återbetalningar hanteras av dem. Om du informerar dem om din retur via KlarnaPortal så återbetalar Klarna dig direkt inom 3-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur.
Kan jag byta mina produkter?
Beställde du något du gillar online, men i fel storlek? Istället för att returnera varan kan du byta storlek gratis inom 60 dagar. 
 
Hur byter jag en vara?
Klicka på ”Gratis byte”, berätta vilken vara du vill byta och välj rätt storlek. Paketera varorna och ta paketet till ett ombud inom 7 dagar för att undvika att bytet annulleras. Så snart paketet har scannats av transportören kommer din nya vara att skickas ut. Om scanning inte är tillgängligt kommer vi skicka ut din nya storlek när paketet når vårt lager. När paketet lämnar vårt lager får du ett nytt bekräftelsemejl med spårningskod. Vi använder vår standardleverans och skickar paketet till den leveransadress du ursprungligen angav.
 
Vill du både returnera och byta varor från samma beställning? 
Inga problem. Du kan packa alla varor i samma låda. Se till att använda bytesformuläret istället för det medföljande returformuläret för snabbast möjliga process. Vi återbetalar dig via den betalningsmetod du använde så snart vi mottagit paketet. Dina nya varor är sedan på väg till dig!
 
Vilka varor går inte att byta?
– Varor med personlig design görs specifikt för dig och kan inte bytas. 
 
Vad händer om jag använder det medföljande returformuläret för mitt byte? 
Ingen skrivare? Ingen fara, du kan använda formuläret som kommer med paketet. Det kommer bara ta några dagar extra eftersom dina nya varor skickas ut efter det att vi mottagit din retur.
 
Om du önskar varan i en annan färg, vänligen returnera den och handla på nytt. Varor som köps i en fysisk Reebokbutik kan bara bytas i butik.