Vilka villkor gäller för att returnera min/a produkt/er?

Senaste: 2/13/19

Det beror på var produkterna köptes och vilken typ av produkter det gäller. 

Returpolicy och policy för upphävande av köp av varor som inhandlats via Reebok onlinebutik
Det enklaste sättet, och det sätt vi föredrar, att häva ett köp och samtidigt returnera produkterna gratis, är att följa instruktionerna för returner. Du har däremot rätt att utnyttja din rätt att häva köpet genom att skicka in en tydlig förklaring om ditt beslut att häva köpekontraktet. För mer detaljer, läs avsnitt 2.13 och mer i våra Regler & villkor

Du kan returnera din onlinebeställning inom 30 dagar från det att du mottagit den utan att ange något skäl. Om du mottagit varor från en beställning i flera paket startar perioden på 30 dagar den dag du mottog sista paketet. För att vi ska kunna ge full återbetalning för dina returnerade varor måste dessa returneras i lämplig förpackning. Varorna får inte vara mer än rimligt använda eller skadade, så att vi kan bestämma deras skick, egenskaper och funktion. Varor köpta online kan inte returneras eller bytas ut i en butik.

Vi ber dig vänligen att uppfylla följande förhållanden: 

  • Produkten ska vara i sitt ursprungliga skick i sin originalförpackning.
  • Etiketterna ska sitta kvar på kläder.
  • Accessoarer ska returneras med alla delar i sin ursprungliga förpackning.
  • Skor ska returneras i sin ursprungliga skokartong.


Observera att du inte har rätt att upphäva köp av skräddarsydda produkter eller produkter med personlig design, eftersom dessa är gjorda specifikt för dig. Dessa varor kan inte returneras om det inte gäller fabrikationsfel.

Varor köpta hos Reebok auktoriserade återförsäljare
Returer av artiklar som köpts hos grossistpartners eller en av Reebok auktoriserade återförsäljare accepteras inte. Om du köpt produkter hos en av våra auktoriserade återförsäljare, vänligen kontakta dem direkt eftersom de har sina egna returpolicys.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00-18.00